24 Kasım 2012 Cumartesi

Kutuplarda bir çift iplik, biri beyaz biri siyah!

Kutuplarda güneşin hareketi


"…Tan yerinin beyaz ipliği siyah ipliğinden sizce seçilinceye kadar yiyin için; sonra da orucu gece oluncaya değin tamamlayın…" (Bakara -187)

Soru : Kutuplara yakın bölgelerde Arap yarımadasında olduğu gibi yılın her günü gece gündüz değişimi yaşanmaz. Bu tür bölgelerde çok uzun süre gündüzlerin yaşandığı zamanlarda tam olarak karanlık geceler oluşmaz. Buralarda yaşayan birisi Allahın verdiği iplik örneğine göre nasıl hareket edecektir, etmeyecekse bu ayet sadece belli bölgelerdeki yaşayan insanlara mı hitap etmektedir?

Temel ibadetlerini ayın ve güneşin görünürlüğüne göre belirleyen, dünyanın genelinden bahsederken sadece doğu-batı deyip kuzey ve güneyden hiç bahsetmeyen Kuran gerçekten de kutupların ve bu bölgelere yakın yerlerin bilgisinden yoksun muydu?

Bu ara şu bilgiyi de ekleyelim; bu ifadenin hemen hemen aynısını bir Yahudi Kitabı olan Mişnah Berakhoth'da geçtiği belirtilmektedir:

"Günün başlangıcında mavi iplik beyaz iplikten ayrıldığı zaman..."


Buradaki mavi iplik Kurana siyah iplik olarak geçmiş gözüküyor, geri kalansa aynı.

Evrensel bir hitaba uygun olmayan böylesi bir anlatımın çok daha eski bir kaynaktan veya söylencelerden alınmış olması yüksek ihtimal.



Büyük Plinius der ki!

Gaius Plinius Secundus Maior, (M.S. 23-79) tarihleri arasında yaşamış olan Romalı bir yazar ve filozoftur. Plinius, bilim tarihindeki yerini, dönemine ait bilgileri derlemek amacıyla kaleme aldığı, insanlık tarihinin ilk ansiklopedisi sayılan dev yapıtına borçludur. Doğa Tarihi adı altında birleştirilmiş 37 kitaptan oluşan bu yapıt, 500 e yakın Yunanlı ve Romalı yazarın bıraktığı 2 bini aşkın kitabın içeriğinden özetlenmiş yoğun bir bilgi derlemesidir. Bilgin Plinius hakkında şu bilgiler verilmektedir:

 -Plinius az uyur, az yerdi. Gün ve gecelerini, coğrafyacıların, astronomların, tabiat bilginlerinin ve doktorların kitaplarını okumakla geçirirdi. Kitap üstüne kitap okur, not tutar, düşünür, kıyaslamalar yapardı. Gezilerinde ve savaşlarında çok şey görmüştü. Plinius, ayaklı bir kitaplıktı: Kutupta güneşin yazın hiç batmadığını, kışınsa hiç doğmadığını, ışık hızının sesinkinden yüksek olduğunu, deniz gelgitinin, Ay ve Güneş'in çekimlerinden doğduğunu biliyordu.

Bundan şunu öğreniyoruz, demek ki İslamiyetten yaklaşık 500 yıl önce dahi kutuplarda güneşin yazın hiç batmadığı, kışınsa hiç doğmadığı bir şekilde de olsa biliniyordu. Hatta bu bilgiler yazılı bir şekilde kitaplardan dahi geçiyordu. İnsanlar kutuplarda aylarca güneşin doğmaması gibi bir hakikatten yüzlerce yıl öncesinden haberdarken tüm zamana ve insanlığa gönderilen Kuran nasıl sesleniyordu peki

O hâlde, onların söylediklerine sabret ve güneşin doğuşundan ve batışından önce Rabbini hamd ile tespih et. Gece vakitlerinde ve gündüzün uçlarında da tespih et ki hoşnut olasın. Sabahın beyaz ipliği (aydınlığı), siyah ipliğinden (karanlığından) ayırt edilinceye kadar yeyin, için, sonra akşama kadar orucu tamamlayın.

Demek ki kutup bölgesinde hergün Allahı daha az tespih (namaz) edip aylarca aç kalıp telef olmak gerekiyor.

Bazı arkadaşlar eğer Kuranda bir yanlış olsaydı buzamana kadar mutlaka onu biri eleştirirdi gibi savunmalarda bulunuyor. Bence bırakın İslamiyetten yüzlerce yıl sonra birilerinin çıkıp -Kuran evrensel değildir- diye onu eleştirmesini, 500 yıl önce yaşamış Plinius dahi topraktan kalkıp gelse o da kitabın evrensel olmadığını söylerdi. Birlikte izleyelim, bakalım kutuplarda güneş ne vakit batıyor, beyaz iplik siyah iplikten ne zaman ayırt ediliyormuş.

3 yorum:

  1. cok guzel bilgece tenkitler var... lutfen bu sitedeki ozelleikle 3 ve 4 numarali kitaplari okuyunuz; http://www.quran-incil-tevrat.com/

    selam ve saygilar
    BURKAY KEMAL

    YanıtlaSil
  2. Kutupların şartları farklıdır.
    Fetvalarında kutup şartlarına göre verilmesi gerekir.
    Bu ayet kutup şartlarındaki oruç vaktinden değil Arabistan şartlarındaki oruç vaktinden bahsediyor.

    YanıtlaSil
  3. Yüce Allah'ın gönderdiği Kitabımız. Kuran'da Oruç günün ağarmaya başladığı, saatte başlar, Günün kararmaya başladığı saatte sona oruç kabul edilir

    YanıtlaSil