30 Mart 2015 Pazartesi

Şeytan neden taşlanmıştır?

Kuran’da Şeytanın “taşlandığı” ifade edilir.

Nahl -98:

Öyleyse Kur'ânı okuduğun zaman recmedilmiş (taşlanmış) şeytandan hemen Allah'a sığın.


Bunun yanı sıra bir de Haç’ta meşhur şeytan taşlama ibadeti vardır, bildiğimiz taşlar fırlatılarak yapılır.

Peki şeytan neden taşlanıyor?

“taşlama” cezasının “recm” adıyla zina suçunu işleyen erkek ve kadınlara uygulandığını biliyoruz. Recm Kuran’da geçmiyor fakat Tevrat’ta geçiyor, İncil'de ise bir kadınla ilgili geçiyor ancak uygulanan bir ceza olarak değil. Tesadüf müdür değil midir bilmiyorum ama dikkat çekici bir başka husus recmin daha çok kadınlara uygulanıyor olmasıdır. 

Bence şeytanın taşlanmasının altında yatan sebep de onun işlemiş olduğu zina suçlarından gelmektedir. Kuran'da bahsi geçen Şeytan'dan kasıt zina suçunu işlemiş olan bir "kadındır"; kim bu kadın Şeytan derseniz cevabı basit; Lilith.

Lilith efsanesi Ortaçağ'ın başlangıcında, Yahudilerin ezoterik yazması Kabala'da da (Yahudi ruhbanlarının, asırlardır birbirlerine aktardıkları ve Kutsal Kitap'ın 'gizli anlamları' ile ilgilenen bir tür okültizm -gizlicilik- ve mistisizm) yer almış. Burada erkekleri baştan çıkaran ve uğursuzluk getiren dişi şeytan olarak tarif ediliyor: 'Her türlü süs malzemesiyle süslenip cilveli bir kadına dönüşüyor. Onun süsü, gül gibi kırmızı saçları. Sözleri yağ gibi yumuşak, dudakları dünyadaki her şeyden daha tatlı. Ona yönelen ve (afrodizyak olarak yılan zehriyle karıştırılmış) şaraptan içen aptallar onunla zina yaparlar.' Ama sonra uyandıklarında onları öldürürü ve cehennemin tam ortasına atar. Aslında onun niyeti sadece erkekleri baştan çıkarıp çok sayıda çocuk doğurmaktır.

Kabalacılar için Lilith temiz olmayan, fahişe bir kadını simgeliyor. Kabala'daki bir paragrafta, ayrıldıktan sonra Adem'i yeniden baştan çıkardığı yazıyor. İşlediği bu günahtan sonra Adem, 130 yıl cinsel perhizli yaşar. Adem, böyle bir şeyin tekrar başına gelmemesi için, kendini dikenlerle korumaya çalışır. Ancak uyurken Lilith Adem'in üstüne çıkar ve onu uyararak boşalmasını sağlar. Lilith, bunun ardından 'insanlığa ceza' olarak adlandırılan yaratıkları dünyaya getirir. Kabala'nın bir başka yerinde de şöyle yazıyor: 'Lilith en sonunda orada burada dolaşarak insanoğullarına sarkıntılık eder ve kendi kendilerini kirletmelerini sağlar.' Bunun ardından adı 'tohum hırsızı'na çıkar. Kuşkusuz Havva'nın işlediği 'günah'tan da o sorumludur. Kabalacıların ana eserinden Zohar'da (İhtişam Kitabı ya da Işık Kitabı) yer alan efsaneye göre adet döneminde olduğu halde, Adem'le birlikte olma konusunda Havva'yı kandıran o yılan ve fahişe Lilith'ti. (Alıntı)


Kuran’da ve Haç’ta Şeytanın taşlanıyor olmasının Yahudi mistizminde zina suçunu işeyen Lilith’ten gelmiş olabileceğine inanıyorum. Kuran’daki Allah gibi Şeytan’da “dişidir, kadındır”. Temelde tek bir tanrıça inanışı olduğu halde onun üzerinden Allah ve Şeytan adlandırmasıyla iyi/namuslu – kötü/namussuz "iki ayrı kadın" anlatımının var olduğunu düşünmekteyim.

Nisa 116:

Onlar, ancak O'ndan (Allah'tan) başka dişilere taparlar. Ve ancak isyankâr şeytana taparlar.


EK-1:

Azdıran Allah!...

“Ağacın” meyvesini yiyen ve edep yerleri görünen Adem azıyor:

Taha -121:

Bunun üzerine ikisi de ondan (o ağaçtan) yediler. O zaman ikisinin de edep yerleri kendilerine açıldı. Cennet yapraklarından üzerlerine örtmeye başladılar. Ve Âdem, Rabbine asi oldu, böylece azdı (gava).


Ayette “azmak” fiilinin edep yerlerinin görülmesinden bahsedildikten sonra geçtiğine dikkat! “azmak” fiilinden kastın cinsi münasebette bulunma isteğiyle ilgili olduğunu söyleyebiliriz. Peki Adem’i azdıran kim? Haliyle bir erkeği azdıracak olan bir kadındır, o zaman Ademi “ağaç” aracılığıyla azdıran bu kadın kim? Lilith.

Kuran’da başkalarını “azdıranlar” kimler?

1-İblis:

Sad 82:

(İblis): "Bundan sonra Senin izzetine onların hepsini mutlaka azdıracağım (ugviyenne)." dedi.


2-Allah:

Hud 34:

Ve eğer size nasihat etmek istersem, şâyet Allah sizi azdırmak (yugviye) isterse, benim nasihatim size fayda vermez. O, sizin Rabbinizdir ve O'na döndürüleceksiniz.


Kuran anlatımına göre:

Bir tarafta Adem azıyor

Diğer tarafta İblis azdırıyorAllah azdırıyor.

“Azmak” kelimesinin kullanımına baktığımızda bu işi yapan başlıca iki kişinin olduğunu görüyoruz; İblis ve Allah. “azmak” kelimesinin Adem’i kasten edep yerlerinin görünmesiyle ilgili kullanımını ve bir kadını işaret edebileceğini dikkate aldığımızda ise İblis ve Allah’ın “azdıran kadının” yerine geçtiğini söyleyebiliriz.

“Azmak, azdırmak” kelimesinin Kuran’daki kullanım yerleri Allah = İblis = Lilith (Asherah) ilişkisini destekliyor.

EK-2:

Araf 13:

(Allah): “Öyleyse oradan in! Artık orada senin kibirlenmen olmaz. Hemen oradan çık. Muhakkak ki, sen alçaklardansın.” buyurdu.


yukaıdaki ayette Allah iblis'le ilgili olarak "alçaklardansın (sâgirîne)" ifadesini kullanıyor.

11. min es sâgirîne : küçülenlerden, alçaklardan

sâgirîne : الصَّاغِرِينَ

söz konusu kelimeyi Kuran'da arattığımızda aynı yazımla bir ayette daha geçtiğini görüyoruz, bu kelimenin geçtiği ayet Yusuf Suresi'nin 32. ayeti:

Şöyle dedi: “Hakkında beni kınadığınız kişi; işte bu!” Yemin ederim ki; onun nefsini elde etmek istedim (onun nefsinden murat almak istedim). Fakat o, şiddetle sakındı. Ve eğer ona emrettiğimi yapmazsa mutlaka zindana atılacak ve mutlakaküçülenlerden olacak.

15. min es sâgırîne : küçük düşenlerden

sâgirîne : الصَّاغِرِينَ

İblis'le ilgili söylenen bir kelimenin (sâgirîne: الصَّاغِرِينَ) konusu bir "kadının" bir erkeği başta çıkartıp elde etmesiyle ilgili bir ayette geçmekte olduğuna dikkat! İblis'i kasten söylenen bir kelimenin aynı yazımla böylesi bir ayette geçiyor olması Kuran'daki iblis = kötü kadın = lilith ilişkisine dair bir başka ipucu.

4 yorum:

  1. sagirun, kuranda saba melikesi için gecer neml suresi saba melikesi suleyman ayetinde...bu saba melikesi, mesihi boynuzlayan alçak literaturdeki fahişe dedikleri meryemdir. lanet üzerinden eksik olmasın sonsuz evrende, ocağına lanet çöksün. süleyman da mesih isa oluyor bu hesapça. zaten gayri müslim literatur ve ilim, süleymanın mesih jesus olduğunu soyler, sanhedrin basta olmak üzere. muhammed de zaten süleymanın sıfatıdır. şu halde tevratın sülosu, incilin mesihi, ve kuranın muhammedi aynı MUSTAKBEL kişi olmakta. şu halde sana bir soru: öyeyse bil bakalım, süleymanın olan tevrattaki sahte şarkılar şarkısı, aslında nedir ? :)))) sevgiler... solomonis@mynet.com face: goverim dodee

    YanıtlaSil
  2. recmetmek de aslında sözle yapılmıştır, ancak kazmalar bunu, kaya ile yapmaktalar. yani tuh ahlaksız namussuz şerefsiz demek anlamında. aziz şeytan da işte boyle recmedilmiş olan tanrı kuzusudur. hz muhammed-i müstakbelin gelmesi ile, yaratan tarafından haksız yere recmedilen aziz şeytanın lanetinden insanlar kurtulurlar.

    YanıtlaSil
  3. yani sebe melikesi nin ( meryem ) ve suleymanın (isa mesih, muhammed) sagirun olması ile beraber, haksız yere sagirun edilen aziz iblis as ve aziz şeytan as ın lanetinden insanoğlu

    YanıtlaSil
  4. Bir kelimenin o bu şu tarafından kullanılmış olması nasıl delil olabilir.Yine senin anlattığın şekilde olan başka yerlerde var.Kurgunu Kur'an a söyletme çabası.Birde sormuştun Tevrat ve Kur'an la ilgili bir yazı da mü'minlere önce ayeti aç objektif bir şekilde bak bakalım Tevrat a atıf yaparken tevratla mı hüküm verin Allah ın indirdiği ile mi diyor ? Senin son yazılarında ki arayışların boşa kürek sallamak gibi hiç Arapça bilmiyorum ama okurken yuh dedim ben İslam a karşıt bile olsam bunları argüman olarak kullanmam ama kendini sürekli ikna etmek isteyenler için güzel bi ara sıcak olabilir

    YanıtlaSil