8 Nisan 2012 Pazar

Babillilerin ve yahudilerin yasaklı günleri!

Babil, Mezopotamya'da, adını aldığı Babil kenti etrafında kurulmuş, Sümer ve Akad topraklarını kapsayan ve M.Ö. 2000-1000 yılları arasında etkin olan eski bir imparatorluktur. Babil döneminden kalma bir tablette ayın, 7'nci, 14'üncü, 21'inci ve 28’inci günleri 'kötü gün” olarak nitelenmekte ve bu günlere ilişkin kurallar şöyle aktarılmaktadır:

“Halkın Ra-Ba’sı ‘Kötü Gün’de
Ateşte kızartılan et yemeyecek,
Elbisesini değiştirmeyecek
Beyaz elbise giymeyecek
Tanrıya adak sunmayacak
Kıral atlı arabasına binmeyecek,
Bağırarak konuşmayacak,
Müneccim kutsal mekanda beddua etmeyecek.
Hekim hastasına el sürmeyecek.
Bir kötülük dilemek ve yapmak yasaktır.
Gece olunca, kral, tanrılara, dilediği kadar adak sunacak.”

Museviler içinse Cumartesi günü “Şabat” günüdür. Geleneğe göre bu günde çalışılmaz. Mesela ayın ilk günü pazartesiye denk geldiğini düşünürsek her haftanın cumartesi günlerine denk gelen ayın 6'ncı, 13'üncü, 20'nci, 27'nci günleri şabat günleri olur.

Musevilikte Tevratta bahsedildiği üzere Tanrı'nın evreni altı günde yaratıp yedinci gün dinlendiği düşüncesinin ürünü olan Şabat'ta çalışma manasına gelecek her türlü hareket, iş ve eylem 'günah' sayılmaktadır. Yıkanmak, krem, losyon, koku sürmek, deri ayakkabı giymek, cinsel ilişkiyle girmekten başlıyor yasaklar, araba kullanmak, telefonla konuşmak, elektrik düğmesine basmak, ateş yakmak, asansöre binmekle devam ediyor. Bunların dışında buzdolabı, fırın, çamaşır makinesi gibi bütün elektrikli ev aletlerinin kullanılması da yasaktır. Şabat günü belediye hizmetleri de durmaktadır. Hastanede görev yapan dindar bir doktorun, kutsal günde telefon kullanması bile ancak hahamın izniyle mümkün olmaktadır.

Eski haham St. Paul, Museviliğin sertliklerini yumuşatıp sempatik bir Hıristiyanlık yaratmak gayretiyle, Şabbat günü ateş yakmama, ticari işlem yapmama veya Karay Musevileri gibi karanlıkta oturmama gibi zorunlulukları daha sonradan kaldırmıştır. Böylelikle bu tür katı yasaklar Hıristiyanlık inancı içerisinde yer almamıştır.

Musevilikteki bu yasaklı gün inancı Babil'lerden -belki de onlardan da daha eski zamanlardan- kalma "kötün gün" inancı allahın "dinlendiği gün" olarak devam ettirilmesinden başka birşey değildi. Bir çok konuda olduğu gibi ne yazık ki sırf Tevratta bahsedildiği için geçen bu yasaklı gün konusu Kuranda'da aynen ele alınmıştır.

"Şüphesiz siz, içinizden cumartesi yasağını çiğneyenleri bilirsiniz. Biz onlara, "Aşağılık maymunlar olun" demiştik." (Bakara-65)

Babilin tanrısı da günlere yasak koyuyor, allah da, birisi kötü gün diyor diğeri ise dinlenme günüm. Allahın günahları yasakladığını anladık da neden günü toptan yasaklar neden onun dinlenmekte olduğuna inanaılır o da ilginç tabi. Bizimkiler Kuranda geçince hemen inanıp konuyu atlıyorlar oysa bilmeleri gerekir ki Tevrattan yapılan bu alıntıların temelleri aynı topraklarda hüküm sürmüş medeniyetlerin inançlarının birer devamıydı.

5 yorum:

  1. Yorum yapmaya değecek kadar bir fikir yok. Aklına geleni üfürmüş. Kurandan haberi yok, Peygamberden haberi yok, o zamanki müşriklerin Peygamberi çürütebilmek için ne kadar istekli ve de ihtiyaç içinde olduklarını bu yüzden de onu sürekli tecessüs ettiklerini, her halini açıktan ve gizlice takip ettiklerinden haberi yok velhasıl yok, yok, yok. Cahilliğini bu kadar ele vermeseydin iyi olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))) tek bir kelime bile iddaaları çürütecek gerek kuranından gerek tarihten ya da ilim bilimden ne delil gösterdinde birde aşşağılayıp süzme tecritli beyninle tenkit ediyon cahilliğini bu kadar bariz yere sermeseydin keşke daha hayırlıydı adına yazık meczup ya yazık

      Sil
  2. bence yalniş benzetme ne alaka museviler nerede babilliler nerede babil ateist yapilanma museviyse ateizmin zıddı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akıla bakınız onlarca babil tanrı tanrıçasını bilmeden birde koca babili ateist yaptıya la pesss artık ne denirki sana :))

      Sil
  3. Musaya inanmadıklarından,yasak günlere uymadıklarından bahsediyor,geçmişi hatırlatıyor,bakara suresi.İşini ciddi yap,en ufak bir hatada dinini bile terkedecek bir insan ,senin çarpıtmandan dolayı gerçeğe şüpheli bakacaktır.Aynı oyunları ne yazık ki dindarlarda yapıyor,yapma kardeşim.Oyun üstüne oyun kurma ne anlatıyorsan dürüstçe yap

    YanıtlaSil